Седум оскари за Опенхајмер, меѓу нив и за најдобар филм

Опенхајмер е најдоброто достигнување на 96-тото доделување на Оскарите. Од 13 номинации, приказната за креаторот на атомската бомба освои седум златни статуетки, меѓу кои Кристофер Нолан за режисер и Силијан Марфи за најдобар актер.

„Poor Things“ освои четири статуетки, а Ема Стоун го освои својот втор Оскар.

Реализацијата на „Killers of the Flower Moon“ на Мартин Скорсезе и покрај десетте номинации, не освои ниту една награда, додека „Барби“ собра само еден Оскар – за најдобра песна.

Килијан Марфи, кој го играше физичарот Џ. Роберт Опенхајмер, на церемонијата во театарот Долби во Холивуд, Лос Анџелес, рече дека е „презадоволен“ што победил.

„Снимавме филм за човекот кој ја создаде атомската бомба, и во добро и во лошо. Сите живееме во светот на Опенхајмер, па би сакал да им го посветам ова на сите миротворци“, рече Марфи, кој беше првиот актер роден во Ирска што добил Оскар во категоријата за најдобар актер.

На Роберт Дауни Џуниор му беше врачена наградата за најдобра споредна машка улога за улогата на американскиот владин функционер Луис Штраус во Опенхајмер.

Режисерот Кристофер Нолан, кој конечно го освои својот прв Оскар, рече:

„Филмовите се стари малку повеќе од 100 години, не знаеме каде оди ова неверојатно патување, но да знам дека ме сметате за значаен дел од него- многу ми значи“.

Опенхајмер освои и награди за најдобра монтажа, оригинална партитура и кинематографија. Сепак, загуби во неколку други технички категории, што му го ускрати рекордот на победи.

Наместо тоа, необичната изведба на „Poor Things“ ја доби златната статуетка за најдобра сценографија, костимографија, шминка и фризура, како и за најдобра актерка – Ема Стоун.

Филмот на Јоргос Лантимос е приказна за новороденче чиј мозок е вграден во телото на возрасна жена, која потоа тргнува во авантура за да го открие светот.

„Толку ми е чест што можам да го споделам ова со секој член на актерската екипа, секој член на екипата, секоја личност која внеасоа љубов и брилијантност во снимањето на овој филм“, рече Стоун.

Барби, филмот со најголема заработка во 2023 година, освои само една од осумте награди за кои беше номинирана – Најдобра оригинална песна, за песната What Was I Made For од Били Ајлиш.

Да’Вајн Џој Рендолф ја доби наградата за најдобра споредна женска улога за нејзината улога на училишна готвачка која се занимава со смртта на нејзиниот син во „The Holdovers“.

„Толку долго сакав да бидам поинаква. Сега сфаќам дека требаше да бидам јас и ви благодарам што ме видовте како таква“, рече Да’Вајн Џој Рендолф.

„Интересната зона“ ја освои наградата за најдобар звук и стана првиот британски филм кој ја освои наградата за најдобар меѓународен долгометражен филм. Драмата за холокаустот следи германско семејство кое живее во близина на концентрациониот логор Аушвиц.

Во својот говор режисерот Џонатан Глејзер ја критикуваше Израел и војната во Газа.

„Нашиот филм покажува каде води дехуманизацијата во нејзината најлоша состојба. Таа го обликуваше целото наше минато и сегашност. Стоиме овде како луѓе кои ги негираат еврејството и холокаустот, на кои им се одземени со окупацијата што доведе до конфликт за многу невини луѓе“, изјави Глејзер.

За најдобар документарен филм е прогласен филмот „Дваесет дена во Мариупол“. Режисерот Мстислав Чернов пред публиката изјави дека му е „чест“ да стане првиот украински добитник на Оскар.

Од друга страна, „Anatomy of a Fall“ ја доби наградата за најдобро оригинално сценарио. Филмот зборува за жена обвинета за убиство на нејзиниот сопруг, а единствен сведок е нејзиниот син со оштетен вид.

„Американска фикција“ го освои Оскар за најдобро адаптирано сценарио.

Во категоријата најдобар анимиран филм победи јапонскиот анимиран филм „Момчето и чапјата“ на познатото студио Гибли и уште попознатиот режисер Хајао Мијазаки.

Домаќин на церемонијата на Оскар по четврти пат беше Џими Кимел.

Потсетувајќи се на штрајковите кои го доведоа Холивуд во прекин, Кимел ги призна напорите направени за да се обезбеди фер договор за актерите и писателите.

Тој се пошегува дека актерите сега можат да престанат да се грижат „да бидат заменети со вештачка интелигенција и повеќе да се грижат дали ќе бидат заменети со помлади, поатрактивни луѓе“.

Total
0
Shares
Поврзани објави